Tsavo’da safari yapıyoruz

<Nairobi- Tsavo West yolunda

Sabah Nairobi’den güneş doğmadan yola çıkıp, Nairobi’yi Mombasa’ya bağlayan anayol A109 karayolundan Tsavo West‘e kadar keyifli bir yolculuktan sonra Ana yoldan ayrılıp Batı Tsavo doğal koruma alanına doğru gidiyoruz..

Burada birkaç gün safari yapacağız ve en heyecanlısı da Kilimanjaro dağını göreceğiz. Afrika’nın en yüksek dağının karlarla kaplı tepelerini görmek çok uzun zamandır hayalimdi.

Tsavo West girişi

Ana kapıdan girdikten sonra otelimize kadar yaklaşık 30 km olan yolu, parkın toprak patikalarından gideceğiz.

Tsavo ulusal parkı

Tsavo ulusal parkı yaklaşık 20.000 metrekarelik alanı ile dünyanın en büyük parklarından biri. Fakat Nairobi Mombasa arasında kalan park iki büyük şehri birbirine bağlayan ana yol nedeni ile doğu ve batı olarak ikiye ayrılmış.

Park büyük beş’e ev sahipliği yapıyor. Ancak yüksek bitki örtüsü ile kaplı olan parkta vahşi hayvanları görmek biraz daha zor. Parkta filler, zürafalar, zebralar ve hipopotamlara sıklıkça rastlanırken aslan ve buffaloları görmek daha zor, gergedan, leopar ve çita görmek için çok şanslı olmak gerekiyor. Batı Tsavo’dan Kilimanjaro dağını görmek mümkün.

Biz batı Tsavo’ya gitmeyi tercih ettik çünkü safarinin yanı sıra Kilimanjaro’yu da görmek istiyoruz.

Safaride en büyük şanssızlık yağmur yağması. Çünkü yağmur yağınca her yerde su bulunduğundan hayvanlar su bulmak için dolaşmıyor ve büyük su kaynaklarına gitmiyorlar. Oysa su kaynakları hayvanları görmek için en güzel yerler. Safari ye gitmek isteyenlere genellikle kurak mevsimde gitmeleri bu nedenle önerilir. Mart ayının yarısından sonra bu bölgede yağmur mevsimi başlıyor. Ve maalesef hava bizim için bir değişiklik yapmadı ve biz parka girdikten biraz sonra hava bulutlanmaya başladı..

Tsavo’dan Kilimanjaro’ya bakış. Bulutladan hiç bir şey göremesekte …..

Tsavo’da kaldığımız birkaç gün boyunca bulutlu hava ve hafif yağış bizi hiç bırakmadı burada . Görmeyi çok istediğim Kilimanjaro’da hep bulutların arkasına gizlendi.

Otele ulaştığımızda hava biraz yükseldi. Kilaguni Serena Safari Lodge‘da kalıyoruz.

Bu sefer çadırda kalmıyoruz, çok keyifli tasarlanmış bir otel burası.

Kilaguni Serena Safari Lodge’da odaların hepsi doğa manzaralı

Odamızdan doğal hayatı seyredebiliyoruz.

Otelin hemen önünde göletler var buraya su içmeye gelen hayvanları oturduğumuz yerden görebiliyoruz. Bu da bambaşka bir deneyim oldu.

Tam önümüzde bir maymun ailesi su içmeye gelmiş.

Otele yerleştikten sonra tekrar safari turlarına başladık. Bu sefer özel bir rehberimiz yok ama Raju’nun şoförü bizi gezdiriyor. Burada Masia Mara’dan farklı olarak toprak yollar olduğu için özel bir kullanım gerekmiyor.

Tsavo volkanik tepeler ve büyük ağaçlarla kaplı bir bölge olduğundan hayvanları açıkta görmek çok zor. Birkaç gün boyunca gerek parkın derinliklerinde gerekse otelimizin önüne gelen bir çok hayvanı doğal ortamlarında görsek te hiç bir şekilde Masai Mara’daki kadar çok hayvan göremedik. Tabii bunun en büyük nedeni havanın yağmurlu olması.

Ağaçlarla kaplı volkanik tepeler

Burada da bizi ilk karşılıyanlar Zebralar.

Kudu – Tsavo’nun en zarif hayvanları

Tsavo’nun en güzel bölgelerinden biri Mzima kaynağı ve göleti.

Mzima su kaynağı

Mzima kaynağından her gün iki yüz yirmi milyon litre kristal berraklığında su akıyor. Su yakındaki Chyulu Tepelerinden akan yeraltı derelerinden geliyor. Swahili dilinde Mzima, “Yaşam” anlamına geliyor. Kaynağın oluşturduğu göl vahşi hayvanlar ve kuşlrı kendine çekerken akasya ve rafya palmiyelerinin yaşam alanıdır. Mzima aynı zamanda Mombasa’nın şehir ana su kaynağı. Buraya araba ile girilemiyor ama doğa parkurları, gözlem platformu doğal hayatı görmek için mükemmel düzenlenmiş. Gezerken korucu rehberler gruplara eşlik ediyor.

Mzıma sakinleri

Hipopotamlar Mzıma’nın temiz ve serin sularının keyfini çıkartıyor.

Burada tespit edilmiş 500 den fazla kuş türü yaşıyor.

Her biri başka güzellik

Kafamız havada kuşlara bakarken gölün hemen kenarında durmuşum. Başımı aşağıya indirdiğimde bir timsahla göz göze geldim.

Timsahla göz göze

Tsavo Milli parkında Masai Marada pek görmediğimiz maymunları gördük.

Maymun Annesinin yavrusu
Yavru maymun çok şirin

Otelin içinde kaldığımızda bir çok hayvanı görmek mümkün oldu. Öndeki göletler hayvanları çekiyor.

Dürbün elimizde etrafta bir hareket arıyoruz

Gece olduğunda su içmeye gelen bir çok hayvanı görmek için göletlerin etrafına ışıklar koymuşlar.

filler gece hemen önümüzde

Tsavo West te geçen güzel günlerin ardında veda vakti geldi. Her şey çok güzeldi ama tek sorun ne yazık ki Kilimanjaro’yu göremedik. Mecburen buralara tekrar geleceğiz 😉

Kilaguni Serena Safari Lodge’a veda

Bu gün Nairobi’ye dönüyoruz. Yarında İstanbul’a uzun bir yolculuk var.

Kenya’ya ağşık olduk.. Aklımız ve gönlümüzü burada bırakıp dönüyoruz. Keny ‘gezimiz en unutulmazlar arasına girdi. Ve kısa zamanda tekrar geleceğiz… Afrika seni seviyoruz..

___________________________________________________________________________________________________________