7 -Philadelphia

Amerika yollarında keyifle ilerliyoruz

< 6- Amerika’dayız

14 Eylül 1993

Sabah erkenden kalktık, kısa bir kahvaltı yapıp yola çıkalım derken yanımıza yan çadırlardan birinde kalan Steve geldi. Ve tabii biri yer biri bakar olmasın diye soframıza davet ettik. Amerika hakkın da bilgiler almaya çalışırken Steve gemiden bize verilen güzelim zeytinleri görünce daha önce zeytin yemediğini söyleyip yemeğe başladı. Sohbet uzadıkça uzadı geç kalıyoruz yola çıkmalıyız ama Steve anlatıyor… sonunda tabaktaki bütün zeytinler bitti ve sohbeti bitirebildik.

Her ne kadar hemen New York’un yanında olsak da şehri gezmeyi daha sonraya bırakmaya karar verdik. Öncelikle düzenimizi kuralım Amerika’ya alışalım diye düşünüyoruz. New York korkutuyor…

Öncelikle Baltimore’a gidip orada gerekli sigorta vs. hazırlıklarını tamamlamayı planlıyoruz. Böylece şehirler arası köy yollarını kullanarak güneye doğru inmeye başladık.

Güzelce kesilmiş çimlerin arasında evler çok etkileyici.

Ara yollar da olsa yolların kalitesi çok iyi. Çok keyifli bir yolculuk oluyor. Ormanların içinde ağaçların arasına saklanmış tek katlı masal gibi evler; hepsi son derece bakımlı, çiçek dolu bahçelerin içinde ve kendine göre farklı farklı süslenmiş. Dikkatimizi çeken bir şey de tüm çimlerin muntazam bir şekilde kesilmiş olması, bahçeler çitler ile ayrılmadığından güzelce kesilmiş çimlerin içinde evler çok güzel gözüküyor. Diğer taraftan da doğa olduğu gibi korunmuş. Yol kenarlarındaki çimler bile kesilmiş. Bu kocaman alanların çimlerine kim bakıyor kim kesiyor diye merak ediyor insan. Daha sonradan öğrendik ki kanunen herkes evinin önündeki çimleri belli bir uzunluğu geçmeyecek şekilde biçmek zorundaymış. Çimlerini biçmeyenler ise yüklü bir ceza ödemek zorunda kalıyormuş. Görüntü güzel ama çim kesmek baya bir iş. Amerikalılar her şeyde olduğu gibi bunda da işin kolayını bulmuş. Hemen hemen her evde küçük bir araba biçiminde bir çim biçme makinası var. Ve özellikle pazar günleri herkes bu arabalara binip bahçede dönüp duruyor böylece yorulmadan çimler kesilmiş oluyor.

Küçük yollardan keyifle giderken önümüzde New Jersey eyaletinden Pensilvanya eyaletine geçiyoruz. Artık Philadelphia‘ya yaklaşıyoruz. Delaware Nehri sağımızda şehre doğru ilerliyoruz. Tepeden savaş gemileri ve tersane vinçleri ile Philadelphia Tersanesi gözükmeye başladı. Neredeyse iki yüzyıl boyunca Amerika Birleşik Devletleri’nin donanması bu tersanelerde yapılmış.

Görüntü heyecan verici olsa da akşam olmadan Philadelphia’yı biraz gezmek istiyoruz.

Philadelphia’dayız

Philadelphia ABD’nin 5. büyük şehri . Philadelphia 1790-1800 yılları arasında ABD’nin başkenti olmuş ve genç ülkenin bir çok ilkine şahitlik etmiş. Bunlardan en önemlisi de Bağımsızlık bildirgesiDeclaration of Independence” burada imzalanmış. Ayrıca Amerika’nın özgürlüğünün simgesi Özgürlük ÇanıLiberty Bell” kırık çan burada bulunuyor. Çan 1776’da özgürlük Deklarasyonu’nun İngiliz ve Fransızlara karşı okunması ve imzalanması sırasında 7 defa çalınmış ve sonrasında Phladelphia’da saklanmış.

Amerika tarihinde bunca önemli rol alan bu şehri gezmeden geçmeyelim dedik.

Yüksek binaların arasından geçip doğrudan Eski şehre gittik. Şehir merkezinde en önemli yapı Independence Hall “Bağımsızlık Salonu”. Bina 1753’te, Pennsylvania Eyalet Meclisi “Pennsylvania State House ” olarak inşaa edilmiş. Kırmızı tuğla ile yapılmış bu bina çok zarif.

Bağımsızlık Salonu ve Özgürlük Çanı

Philadelphia’ya veda edip güneye doğru yola devam ediyoruz. Akşam olmak üzereyken Clarksboro KOA Holiday kampinge girdik. Burası bir gece önce kaldığımız yere benzemiyor. Düzenli bir yer her karavan için bir alan belirlenmiş. Güneş batmadan yerimize yerleştik. Çok ta yayılmadan biraz etrafı gezdik. Kampingde gördüğümüz karavanlar bizi bir kez daha şaşırttı. Hepsi çok büyük, genellikle otobüs şeklinde. Hepsinde çift klima, banyo, mutfak çamaşır ve bulaşık makinası…kısacası bir evde ne varsa hepsi var. Bizim karavan aralarında hap gibi kaldı.

8-Baltimore >

___________________________________________________________________________________________________________